Společnost Salesforce zveřejnila zprávu Holiday Shopping Report 2021, která analyzuje údaje o nákupech více než jedné miliardy nakupujících na platformě Salesforce Customer 360 a aktivity v oblasti obchodu, marketingu a služeb (včetně 24 z 30 největších amerických online prodejců).
Zatímco Cyber Week zaznamenal v roce 2021 nevýrazný růst, nárůsty na začátku listopadu a na konci prosince pomohly maloobchodníkům překonat nové prodejní rekordy. Spotřebitelé utratili na internetu celosvětově 1,14 bilionu dolarů a v USA 257 miliard dolarů, zatímco v roce 2020 to bylo 1,1 bilionu dolarů a 236 miliard dolarů.
30 % celosvětových prodejů bylo dokončeno do 22. listopadu. Cyber Week představoval 23 % celosvětových prodejů (pokles z 24 % v roce 2020). Vzhledem k tomu, že spotřebitelé nestihli dodržet termíny online zasílání a vzrostly obavy z nových variant COVID-19, bylo 23 % celosvětových online prodejů uskutečněno mezi 18. a 31. prosincem. Prodejny, které ve stejném období nabízely možnost vyzvednutí na pobočce nebo v prodejně, zachytily 62 % těchto globálních prodejů.
Vzhledem k tomu, že vysoké ceny a slevy o svátcích v USA meziročně poklesly o 10 %, celkové využití služeb typu Buy Now, Pay Later (BNPL) v USA během sváteční sezóny vzrostlo o 40 % ve srovnání s rokem 2020. Spotřebitelé se po celou sváteční sezónu obraceli na tyto nabídky, aby kompenzovali vyšší ceny. Alternativní formy plateb, včetně služeb PayPal, Apple Pay a Google Pay, se v USA rovněž meziročně zvýšily o 15 %.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelé v letošní sváteční sezóně přesunuli své výdaje z potřeb na přání, zaznamenaly celosvětově nejvyšší meziroční nárůst luxusní kabelky, jejichž online prodej se zvýšil o 45 %. V těsném závěsu za nimi se umístil domácí nábytek s růstem +34 % a obuv s růstem +32 %.
Průzkum čtvrtého vydání zprávy Connected Shoppers Report společnosti Salesforce mezi 1 600 globálními zákazníky ukázal, že do roku 2023 se předpokládá, že 25 % nákupů se uskuteční mimo webové stránky, aplikaci nebo fyzický obchod prodejce nebo značky. Během sváteční sezóny 2021 byla 4 % globálních digitálních prodejů na mobilním zařízení uskutečněna prostřednictvím aplikace sociálních médií a 10 % mobilního provozu pocházelo od spotřebitelů, kteří si prohlíželi sociální sítě. Vzhledem k tomu, že maloobchodníci začínají budovat své portfolio v metaverzi, je zřejmé, že jsou zákazníci připraveni nakupovat prostřednictvím nových kanálů.
Přestože spotřebitelé o letošních svátcích nadále využívali digitální technologie, fyzické obchody se ukázaly jako klíčové v celé nákupní sezóně. Ve skutečnosti 60 % celosvětových digitálních prodejů ovlivnily kamenné prodejny – od generování až po uspokojení poptávky. Rozvíjející se role prodejen – a jejich zaměstnanců – pomohla odbourat tření mezi digitálními a fyzickými kontaktními body.