Proč je to důležité: Osm z deseti podnikatelů věří, že generativní AI sníží náklady a zvýší příjmy. Většina pracovníků se však domnívá, že k úspěšnému využití generativní AI na jejich pozici a v jejich organizaci jsou zapotřebí důvěryhodná data o zákaznících. Tento nový průzkum naznačuje, že výstupy generativní AI musí být podloženy důvěryhodnými daty, aby se tento nedostatek podařilo odstranit – a aby bylo možné využívat výhody této technologie v celé firmě.
Perspektiva společnosti Salesforce: „Budoucnost umělé inteligence ve firmách není o větším množství dat, ale o těch správných datech. Pokud je AI založena na vlastních datech společnosti, přináší užitečnější výsledky a v konečném důsledku zvyšuje důvěru a šanci na přijetí zaměstnanci,“ říká Wendy Batchelder, SVP, Chief Data Officer.
Z průzkumu společnosti Salesforce také vyplynulo, že:
Umělá inteligence postrádá taková data, aby prokázala svůj užitek, což ohrožuje její přijetí
• 56 % uživatelů AI tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co potřebují. • 51 % pracovníků tvrdí, že generativní umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná. • 75 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence vyvíjí, se také domnívá, že umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná. • 68 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence trénuje, váhá s jejím přijetím.
Umělá inteligence vyškolená na nespolehlivých datech vytváří vážný problém v důvěryhodnosti
• 62 % pracovníků tvrdí, že neaktuální veřejná data by narušila jejich důvěru v umělou inteligenci. • 71 % pracovníků tvrdí, že trvale nepřesné výstupy by narušily jejich důvěru v umělou inteligenci. • 54 % uživatelů AI nedůvěřuje datům používaným k trénování systémů AI. • 68 % pracovníků, kteří umělé inteligenci nedůvěřují, tvrdí, že tréninková data jsou nespolehlivá.
S dobrými daty si může umělá inteligence získat důvěru pracovníků • Pracovníci uvádějí, že pro budování důvěry v AI jsou rozhodující následující skutečnosti: o Přesné údaje (82 %) o Zabezpečení dat (82 %) o Ucelené/úplné údaje (78 %) • 53 % pracovníků tvrdí, že školení AI na komplexních datech o zákaznících/společnosti zvyšuje jejich důvěru v tento nástroj.