Vývojáři open-source kancelářského balíčku ONLYOFFICE vydali úplně novou verzi 7.0. Uživatelé nyní například mohou vytvářet a spolupracovat na online formulářích s vysoce přizpůsobitelnými poli k vyplnění, přidávat hesla pro ochranu listů i celých sešitů, třídit jednotlivé komentáře nebo využívat nové možnosti zobrazení.
Vytváření formulářů
Vylepšená verze ONLYOFFICE 7.0 přichází s možností vytvářet vyplnitelné formuláře online, což je zcela nová funkce, která má uživatelům pomoci automatizovat rutinní práci s dokumenty. Umožňuje nejen vytvářet zcela nové online editovatelné soubory, ale také použít již existující dokumenty ve formátu DOCX, nebo snadno naimportovat připravené šablony z oficiálních webových stránek a upravovat je nebo na nich spolupracovat s kolegy v reálném čase.
Formuláře ONLYOFFICE nabízejí sadu polí, jako jsou text, kombinovaná pole, rozevírací seznamy, zaškrtávací políčka, tlačítka a obrázky, které jsou podobné standardním ovládacím prvkům obsahu, ale s pokročilými vlastnostmi. Uživatelé tak mohou snadno upravovat barvy rámečků/pozadí, přesouvat a otáčet pole, přidávat tipy nebo zástupné znaky, ale i jednotlivá pole seskupovat. S vyplnitelnými formuláři lze pracovat online i je vytvářet lokálně. Pro jejich vyplňování na cestách lze využít bezplatné aplikace ONLYOFFICE pro zařízení se systémy Android a iOS.
„Hlavním myšlenkou formulářů ONLYOFFICE je výrazně zkrátit čas, který uživatelé stráví vytvářením standardních dokumentů a optimalizovat proces jejich elektronické správy. Formuláře ONLYOFFICE navržené s důrazem na online interakci poskytují všechny potřebné nástroje pro vytváření a spolupráci na vyplnitelných formulářích online i na mobilních zařízeních. V budoucnu plánujeme umožnit i podepisování dokumentů, přidat další bezpečnostní funkce a oprávnění založená na rolích. Mezi další ambiciózní plány patří implementace technologie blockchain a umělé inteligence pro zlepšení uživatelské zkušenosti,“ vysvětluje Lev Bannov, generální ředitel ONLYOFFICE.
Nové praktické funkce: ochrana heslem a intuitivní archivace verzí
Novinky neminuly ani tabulkový editor ONLYOFFICE. Nové specializované nástroje umožňují procházet předchozí koncepty dokumentů a podle potřeby je obnovovat. Každý koncept se uloží jako samostatná verze vždy, když poslední uživatel uzavře tabulku. Pro maximální ochranu práce s dokumenty získala nová verze ONLYOFFICE možnost zabezpečit heslem samostatné listy i celé sešity tabulkového editoru.
Vývojáři ONLYOFFICE mysleli i na uživatele, kteří v dokumentech rádi používají komentáře. Pro ně přidali novou možnost rychle a efektivně třídit komentáře podle data a autora, ať už jde o textový dokument, tabulku nebo prezentaci. A při upgradu se myslelo také na intuitivní využití hypertextových odkazů ve všech dokumentech. Uživatelé jimi mohou automaticky nahradit veškeré lokální odkazy, ale také vybrat data pro možnost hromadné korespondence z místních souborů a adres URL.
Lepší vizualizace: snadné přidávání přechodů a podpora animací v prezentacích, ale i tmavý mód
Nově nabízí dokumenty ONLYOFFICE také takzvaný tmavý režim, díky kterému lze dokumenty pročítat při nižším jasu obrazovky a který pomáhá šetřit oči. Měřítko nové verze editorů dovoluje přiblížení až na 500 %.
Kdo často pracuje na tvorbě prezentací, jistě ocení snadnější přidávání a úpravy přechodů mezi snímky. Při přehrávání slidů s animacemi navíc začne editor ONLYOFFICE vše automaticky přehrávat. Přidávání animací do prezentací bude k dispozici v příští verzi. Odkazy na lokální umístění lze nyní nahradit hypertextovými odkazy a prezentace lze nově ukládat i do formátů PNG nebo JPG.
Open-source bez limitů
Nová verze ONLYOFFICE rozšířila i možnosti integrace s dalšími platformami. Pro vývojáře se otevírají i nové možnosti díky zdrojovému kódu funkcí pro profesionální úpravy, jako je například porovnávání dokumentů, ovládací prvky obsahu a zobrazení listů pro tabulky.
O sadě ONLYOFFICE
Dokumenty ONLYOFFICE jsou kancelářskou sadou obsahující editory textových dokumentů, tabulek a prezentací. Bezplatná komunitní verze je distribuována pod licencí AGPLv3. K dispozici je také placená edice Enterprise s profesionálními funkcemi technickou podporou a možnostmi clusteringu. Verze Community nebo Enterprise lze používat v rámci ONLYOFFICE Workspace, open-source řešení produktivity, nebo integrovat s oblíbenými platformami pro sdílení souborů a službami DMS, jako jsou ownCloud, Nextcloud, Seafile, SharePoint, Alfresco, Confluence, Nuxeo atd.